2025-06-04

Projekt

Larmtjänsts kampanj om försäkringsbedrägeri

Larmtjänst är en branschgemensam organisation med syfte att bekämpa försäkringsrelaterad brottslighet. Med kampanjen ville de nu nå ut med en informationskampanj om just försäkringsbedrägerier. Syftet var att förklara att bedrägeri faktiskt är brottsligt och kan leda till att en hamnar i belastningsregistret. Val av kanal var bestämd till TikTok och målgruppen män mellan 20-30 år. Målet med kampanjen var att sprida budskapet, informera och få stor spridning.

Osolo skapade grafisk profil, skrev manus till TikTok-filmerna och utvecklade webbplatsen www.forsakringsbedrägeri.se

Resultatet

Totalt antal visningar på TikTok: 5,8 miljoner

Antal besök till sajt: 20 1000

Kostnad per klick till sajt: 2 kr

Åsa Lundin, Kommunikatör

Prenumerera på nyhetsbrev

Fält markerade med en * är obligatoriskt