info@osolo.se
08-551 173 30
kommunikation
Projekt
Larmtjänst är en branschgemensam organisation med syfte att bekämpa försäkringsrelaterad brottslighet. Med kampanjen ville de nu nå ut med en informationskampanj om just försäkringsbedrägerier. Syftet var att förklara att bedrägeri faktiskt är brottsligt och kan leda till att en hamnar i belastningsregistret. Val av kanal var bestämd till TikTok och målgruppen män mellan 20-30 år. … <a href="https://osolo.se/aktuellt/wordpress-brodsmulor-for-webbutvecklare-en-guide/">Continued</a>
Med smarta och effektiva åtgärder har vi på Osolo ökat antal besökare och besök på riksföreningens webbplats med 380%. I den här artikeln berättar vi hur vi gjorde.
Med målgruppen drivna entreprenörer i fokus har Osolo hjälpt Maskinentreprenörerna att förenkla, förtydliga och målgruppsanpassa faktatunga webbtexter. Utmaningen har varit att få läsaren att direkt förstå ”hur berör det här mig” eller ”vad ska jag göra nu”.
Kommunikation
Med storytelling kan du fördjupa målgruppens och kundens engagemang för varumärket och på så sätt driva tillväxt. Men hur implementerar man storytelling på bästa sätt i en digital strategi?
Storytelling har blivit ett kraftfullt verktyg inom marknadsföring och varumärkesbyggande. Det handlar om att förmedla en berättelse som engagerar och skapar en känslomässig koppling mellan företaget och dess målgrupp.
Hoppas du haft en riktigt bra sommar ☀️ I detta nyhetsbrev bjuder vi på tips och insikter kring nyhetsbrev samt smarta och effektiva åtgärder för att öka trafiken till din webbplats.