Larmtjänst är en branschgemensam organisation med syfte att bekämpa försäkringsrelaterad brottslighet. Med kampanjen ville de nu nå ut med en informationskampanj om just försäkringsbedrägerier. Syftet var att förklara att bedrägeri faktiskt är brottsligt och kan leda till att en hamnar i belastningsregistret. Val av kanal var bestämd till TikTok och målgruppen män mellan 20-30 år. Målet med kampanjen var att sprida budskapet, informera och få stor spridning.
Osolo skapade grafisk profil, skrev manus till TikTok-filmerna och utvecklade webbplatsen www.forsakringsbedrägeri.se
Resultatet
Totalt antal visningar på TikTok: 5,8 miljoner
Antal besök till sajt: 20 1000
Kostnad per klick till sajt: 2 kr
”Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Osolo. De har varit lyhörda, kommunicerat tydligt under projektets gång och levererat på utsatt tid. Vi är mycket nöjda med resultatet, både hemsidan och informationskampanjen, och ser fram emot att samarbeta med dem i andra projekt.”
Åsa Lundin, Kommunikatör