Vi jobbar med Litium CMS
Vi har byggt Litium e-handel för både B2C och B2B.
Vill du veta mer? Kontakta oss!

Litium som e-handelsplattform
Med Litiums molnbaserade e-handelsplattform får du en kraftfull och flexibel plattform för att växa dina affärer obehindrat.
Med Litium e-handel får du
- Möjlighet att komma igång snabbt
- Möjlighet att växa
- Tillgång till best practice genom Litium Accelerator
- Teknik i världsklass
- En helt integrerad plattform (eller kör ”headless” om du önskar)
- Central produkthantering (PIM)
- Full flexibilitet
- Stöd för omnikanalsförsäljning
Litium går att använda helt stand alone men oftast ska den förstås integreras med ert affärssystem eller andra kritiska externa system. Även detta arbete har vi på Osolo lång erfarenhet utav och vi har gjort integrationer mellan Litium och t ex Garp, Microsoft Dynamics Nav (Navision) och Visma.
Till Litium finns ett ekosystem av kompletterande tjänster och produkter som produkten är förberedd att hantera kopplingar emot. Det kan vara Apsis för nyhetsbrev, olika betaltjänster eller lojalitetsverktyg som Voyado.
Ett utvecklingsprojekt i Litum
Inför beslut om en lösning för er e-handel genomför vi gärna en sk best practice workshop tillsammans med er. En sådan syftar till att mappa era behov och krav emot Litiums funktionalitet och möjligheter. Den är också viktig för att prioritera era krav och ge oss en gemensam och samstämmig bild av vad ni vill uppnå. Utifrån denna workshop sammanställer vi sedan ett första utkast på budget och tidsramar som vi diskuterar gemensamt innan vi offererar er genomförande av projektet.
Utifrån era behov och förutsättningar sätter vi ihop ett komplett projektteam med projektledare, systemarkitekt, utvecklare och givetvis digital designers. Projektet startar sedan med två parallella processer: en teknisk kravspecifikation samt ett design- och UX-arbete. När allt är specificerat och klart och vi är överens om projektets förutsättningar går vi in i utvecklingsfasen. I den jobbar vi med iterativ utveckling och löpande tester, både av oss och av er projektgrupp/era användare, detta för att hela tiden kunna stämma av emot era krav och hantera uppkomna förändringar i kraven eller behov som uppstår under projektets gång.
När utvecklingen är klar går vi tillsammans igenom hela webbplatsen eller webbshoppen och stämmer av att allt är korrekt och att inget kritiskt behov har missats. Utifrån det bestämmer vi lämplig tidpunkt för lansering, kanske ska detta samordnas med någon annan marknadsaktivitet eller större händelse i er organisation.
Förvaltning av din Litium e-handel
Vårt ansvar tar givetvis inte slut i samband med lansering av er nya e-handel. Tvärtom! Det är nu det viktiga och ständiga förbättringsarbetet startar. Återigen utifrån era behov sätter vi ihop ett förvaltningsteam som på bästa sätt kan hjälpa er att driva er webbplats framåt. Vi utgår från de kompetenser som ni behöver, en del kanske finns inhouse och vårt jobb är att komplettera med det som saknas.
Viktigt är förstås teknisk förvaltning i form av att hålla plattformen aktuell och uppgraderad. Vi bevakar uppgraderingar och håller koll på Litiums produktutveckling för att kunna rådge er om när det är lämpligt att göra en uppgradering för att ta del av till exempel ny funktionalitet och andra förbättringar i produkten.
Behöver du Litium-konsulter på plats?
Finns behovet av att ha konsulter på plats hos dig kan vi ordna det. Vi kan erbjuda systemutvecklare, frontendutvecklare, projektledare och designers. Behöver du ett helt projektteam med olika kompetenser inhouse så löser vi det. Våra konsulter fungerar som dina egna anställda och blir en del av ditt team.