Nordanro
Inspirerande och produktfokuserad hemsida för Elons köksvarumärke Nordanro
Projektledning / Digital design / Webbutveckling / Systemutveckling / Förvaltning

Bakgrund och utmaning
Nordanro är Elon Groups eget varumärke med ett brett, noga utvalt sortiment för hemmets alla rum. Från kök till förvaring erbjuder Nordanro lösningar som kombinerar funktion, kvalitet och design.
När Nordanro behövde en ny webbplats var målet tydligt: att skapa en inspirerande och informativ plattform som presenterar hela sortimentet på ett tilltalande sätt och hjälper besökaren att hitta rätt lösning för sitt hem.

Lösningen
Fokus har varit på hemmets hjärta, köket, som rymmer mycket inspiration blandat med omfattande information om olika slags luckor och andra produkter till köket. För dig som vill hitta lösningar för hela hemmet finns på webbplatsen en mängd inspiration för andra rum.
I samarbete med Spoon Agency (strategi och content) och Think Happy Thoughts (varumärke och grafiska profilen) har Osolo tagit fram wireframes, design och jobbat med utvecklingen av webbplatsen.
Webbplatsen är byggd med WordPress. För produkter som till exempel luckor, knoppar och handtag används WooCommerce som är sömlöst integrerad med sajtens look and feel.
Förvaltning av webbplats
Efter lansering har Osolo jobbat med förvaltning webbplatsen. Inom denna ryms teknisk förvaltning och vidareutveckling av nya funktioner, design och visualiseringar av nya sidor och flöden samt redaktörsarbete.
”Jag har nu haft möjligheten att jobba tillsammans med Osolo i tre sajtutvecklings projekt. Hela teamet är otroligt kunniga och jag har lärt mig mycket på vägen i detta partnerskap, och så har vi haft roligt tillsammans på vägen mot målet, vilket jag innerligt uppskattar.”
Therese Jannerbrink, Brand Manager, Private Label Elon Group AB
Vill du veta mer om projektet?
