Nordanro

Inspirerande och produktfokuserad hemsida för Elons köksvarumärke Nordanro

Projektledning / Digital design / Webbutveckling / Systemutveckling / Förvaltning

Bakgrund och utmaning

Nordanro är Elon Groups eget varumärke med ett brett, noga utvalt sortiment för hemmets alla rum. Från kök till förvaring erbjuder Nordanro lösningar som kombinerar funktion, kvalitet och design.

När Nordanro behövde en ny webbplats var målet tydligt: att skapa en inspirerande och informativ plattform som presenterar hela sortimentet på ett tilltalande sätt och hjälper besökaren att hitta rätt lösning för sitt hem.

Kund

Elon

När

Lanserad 2021 och pågående förvaltning av webbplats

Se resultatet

nordanro.se

Lösningen

Fokus har varit på hemmets hjärta, köket, som rymmer mycket inspiration blandat med omfattande information om olika slags luckor och andra produkter till köket. För dig som vill hitta lösningar för hela hemmet finns på webbplatsen en mängd inspiration för andra rum. 

I samarbete med Spoon Agency (strategi och content) och Think Happy Thoughts (varumärke och grafiska profilen) har Osolo tagit fram wireframes, design och jobbat med utvecklingen av webbplatsen. 

Webbplatsen är byggd med WordPress. För produkter som till exempel luckor, knoppar och handtag används WooCommerce som är sömlöst integrerad med sajtens look and feel.

Förvaltning av webbplats

Efter lansering har Osolo jobbat med förvaltning webbplatsen. Inom denna ryms teknisk förvaltning och vidareutveckling av nya funktioner, design och visualiseringar av nya sidor och flöden samt redaktörsarbete.

Therese Jannerbrink, Brand Manager, Private Label Elon Group AB

Vill du veta mer om projektet?

Porträtt på Peter Karlsson, vice VD på Osolo

Vill du veta mer om projektet?

Kontakta mig!

Peter Karlsson

0704528580