Visuell identitet för managementkonsultföretaget Axholmen.
Axholmen grundades med idén att skapa ett enklare och mer resultatfokuserat sätt att leverera konsulttjänster. Deras filosofi har alltid varit att konsulttjänster ska leda till bestående och konkreta resultat.
Axholmen ville få en mer modern identitet som utöver de tre ledorden nytänkande, enkelhet och resultatfokus skulle signalera kvalitet och professionalism.
Den nya visuella identiteten ska utstråla harmoni, enkelhet, high value och professionalism. En viktig parameter har också varit att underlätta för läsaren och mottagaren att fokusera på innehållet. Sobra färger och ren typografi bidrar till att innehållet är i centrum. Bildmanéret utgår från ett slags minimalism bestående av rena bilder med få objekt och tydligt fokus. Ofta med tydlig symmetri, rörelse eller stiliserat mönster.
"Vi är väldigt nöjda med vår nya grafiska profil. Samarbetet med Osolo har varit smidigt, att få snabb återkoppling och en personlig service har underlättat i projektet."Jenny Hasselblad, Office Manager och ansvarig för projektet på Axholmen Se resultatet på axholmen.se