Vi sätter fokus på storytelling, som kan ge dig förutsättningarna att ta din kommunikation och marknadsföring till en ny nivå.
Storytelling handlar om kommunikation som är genuin och har rätt tonalitet. Målgruppen ska förstå ditt varumärke genom berättelser om bland annat varumärkets historia, olika utmaningar som dykt upp och hur dessa har lösts. Det skapar ett engagemang för ditt varumärke.
Att dela med sig av en genuin berättelse är ett kraftfullt verktyg som engagerar målgruppen och skapar ett känslomässigt band till varumärket. Här berättar vi om grunderna i storytelling och hur en bra och trovärdig historia kan stärka varumärket.
Hur implementerar man storytelling på bästa sätt i en digital strategi? I den här artikeln går vi igenom ”best practices” för storytelling i din digitala närvaro och hur det kan leda till långsiktig tillväxt.
Med målgruppen drivna entreprenörer i fokus har Osolo hjälpt Maskinentreprenörerna att förenkla, förtydliga och målgruppsanpassa faktatunga webbtexter. Utmaningen har varit att få läsaren att direkt förstå ”hur berör det här mig” eller ”vad ska jag göra nu”.
Den 13:e november bjuder Pineberry på ett spännande webbinar om hur du lyckas växla upp din annonsering på Google Ads. Webbinaret är kostnadsfritt och du anmäler dig här.